Phu quoc

Så avslappnad gillar det här hotellet som fan, ska checka ut härifrån den 2a men vet inte om vi kanske bokar på här istället för att byta 🙈 Det är skönt idag de är molnigt och inte så jätte mycket sol 🙌🏼  så idag kan man Lixom ligga ute utan att dö haha

Så varmt

Det är så varmt här i Vietnam att man knappt kan ligga i solen är mellan 32-35 i skuggan så solen hmmm 10000grader, haha iaf så har vi kollat hela säsong 1-2-3 nu Hahah så ikväll ska vi börja på 4an på prison Break asså Love that serie 😍 och vi funderar på att boka något dyk eller så o göra imorgon får se tjoho

Vietnam Phu quok aaaaah de går ingen nöd på oss

Igår landade vi i Phu quok det är dom bilderna med poolen, innan de var vi 2 dagar i ho chi Minh staden och gick på krigs museet och fira jimmy som blev gammal o 24 år, nu väntar jag på att seg Jimmy ska borsta tänderna men ist ligger han i en hängmatta på våran balkong förövrigt as mysigt och bra hotell typ 1 km ner till havet vi bor uppe i bergen as fin utsikt över ön och havet, vi ska gå ner till stranden när mitt sega hjärta blivit klar 🤗 nu har vi kollat klart sesong 2 av prison Break så ikväll får vi börja på 3an hejehe bästa 😍

Res dag

Nu ska vi snart bege oss till cebu flyg
Plats för att flyga först till Manila sen vänta där 5 timmar för att sen flyga till ho chi Minh Vietnam där vi stannar 2 nätter sen flyger vi till underbara Phu quok som dom säger iallafall hoppas de också, ska tydligen vara 35 grader varmt i Vietnam nuuuu Fyfan vi som e vana på 28 kmr dö där borta haha 😳😳😳 igår prövade jag maccaroniiiis för första Gången i mitt liv alltså ja dör Fyfan hamna i himlen så jävla gott helt kletiga och asså Fyfan va goda
Men dyrt som fan men värt de åt typ 6 st Hahah livet

Äntligen blond igen inte grön längre hahah

Lämnar Filippinerna om 2 dagar....

Sådär nu har vi bytit rum för att stanna här 1 natt till, kände inte för att vara i cebu city 2 nätter, så bokade på en natt här. Men som sagt vi är panka och kan inte dyka någe mer men istället kör vi ett soft pool häng med inte ett moln på himlen ja klaaaagar inte 🙌🏼🙌🏼 älskar malapascua alla är så trevliga och de är så litet älskar små öar 😍 köpte ny skydds faktor oxå en på 20 och en på 8 så nu tänkte ja faktiskt bli lite brun börjar ju endå närma sig slutet på resan hehe eller ah mer wn halva resan är gådd iaf 😰 undra var nästa resa blir av måste nog bli en till nästa vinter, vill till Karibien eller Australien någon månad kanske, men mest av allt vill ja resa Europa runt typ tågluff 1 månad på sommaren alltså önskar aåååå att nån ville följa med mig ????? Så om nån vill de så kan ni ju höra av er till moiii för jag är så på för tågluff snaraaaast

Vi hann ju endå med hyffsat mycket i Filippinerna, boracay, sablayan, batangas, menila, cebu city, santa Fe och malapascua och vääääldigt Många båtresor och buss resor😂👌🏾

Malapascua

Woho igår dök vi med threser sharks lyckades se 2 riktigt stora 5 meter väldigt nära typ 1-2 meter ifrån mig, idag gjorde vi ytterligare ett dyk vid deep rock, och konstigt nog så lyckades dive mastern släpa oss åt fel håll så vi simmade mot strömmen alltså de va så jäääävöa jobbigt haha sen sparka Jimmy mig i huvet oxå svin hårt haha sen hade ja inte tillräckligt med vikter för att hålla mig bra till när de va strömt asså de sög lite, för om de ej är ström kör ja på 4 och ström 6 men ja tog på 5 och de va för lite märkte ja Hahah, man e ju endå amatör Lixom haha sen va de typ miljoner dykare så fick mesta dels hålla koll på att ej simma in i någon haha, skönt nu när man tagit aventure deep dive steget på advanced kursen så då får man gå ner på 30 meter  iaf vill ta hela kursen men blir då dyrt ytterligare 3000kr då Lixom,  men får typ göra alla dyk endå så de år chill, nu ska ja o gubben äta pizza med bolognese på mums Haha imorn ska vi checka ut men vi bokade på en natt i ett annat rum innan vi ska till cebu och flyga till Vietnam, har bokat flyg och sånt där nu oxå blir 2 nätter i ho chi Minh för att gå på krigs museet och lite så sen flyger vi till Phu quok (stavningen) för den ön ska vars att rekommendera tydligen och bor där 11 dar sen flyget vi tillbaka till ho chi Minh för en natt innan vi flyger till Phuket, pratade med instructorn igår oxå han sa att dyken var jätte bra i Thai förutom att de va dyrt, sen nu i mars kmr tydligen valhajar så i keep My fingers crossed, jag vet ju att snorklingen är bra så då borde ju dyken vara roliga, men nu ska vi äta på hotellet för där tar dom kort för vi är out oF cash så vi Ian inte dyka mer buhuuuuu

Malapascue

Hahahha altså min hårfärg Hahaha den har blivit grön av poolen tur vi är kvar ett tag så de hinner bli blont innan ja kmr hem iaf haha XD  för 3 dar sen åkte vi till malapascue  och så bokade vi dyk så vi har dyktigt 2 dagar i rad, såg lite allt möjligt men jävligt stora white tip sharks de va coolt, ikväll ska vi kolla med instructorn om vi får göra treshure shark dyket man måste igentligen ha advanced 30m och vi har bara open water 18 men de skulle kanske gå endå sa dom håller tummarna isf ska vi upp och dyka kl 5 imorn bitti 😴😴😴 haha men Fyfan de är liiiiiiivet verkligen för övrigt har vi vägglöss på hotellet eller vandrar hemmet som de vi bor i som är en del av hotellet som e jätte fint, om 5 dagar flyger vi till Vietnam för 2 veckor där sen ska vi äntligen tillbaka till Thailand och avnjuta sista månaden innan vi ska till Sverige igen 🙁🙁🙁🙁🙁 tiden har gått så fort Fyfan men hoppas på att vädret är kanon när vi kmr hem igen 👍🏼

Prison

Hallååååå här ligger vi o har de bra vi kollar prisonbreak för Ja e fast nu och de regnar men de blir nog bra sen, mango e livet

Santa fe

Nu har vi uppgraderat oss till ett dyrare boende tror vi ger 500 per natt men då ligger bungalowen mitt på stranden typ 15 meter till vattnet haha så jääääcla Nice  och inge mögel på rummet haha 🙌🏼👏🏽🙌🏼🙌🏼 idag när vi skulle checka ut o betala för allt vi ätit insåg vi att dom inte tog kort så vi fick ta en triecykle till bantayan som typ är 30 min härifeån för att ta ut pengar och sen fick vi sjuss till nya boendet oxå 90kr förstår intw hur jävla billigt de är här haha, vi har ätit frukost lunch och middag nästan varje dag på gamla hotellet och druckit osv för 700kr på 5 dagar asså Hahah man lever så billigt

Pork Adobo for life

Idag är Jimmy hyffsat pigg så idag har vi badat och solat och nu ska vi äta lunch, ikväll ska vi väl gå wn sväng och kolla läget här i santa fe 🙌🏼👏🏽 de är jätte fint här 😍

Santa fe beach

Vi tog en buss 3 timmar från cebu sen åkte vi färja till santa fe, hotellet ligger precis på stranden jätte fiiiint är det, men hotellet är kaaaos mögel i hela rummet typ Hahah bara över målat så nu blir man väl sjuk och dom hade inget annat så... Men va mer förväntar man sig av ett 2 stjärnigt för 200kr natten haha Tur att stranden väger upp, men just nu är mitt hjärta magsjuk så han ligger inne och ja chillar mest runt o snart blir väl ja oxå magsjuk... Ska börja regna om en stund så segt de är typ regn period i Filippinerna ..

Latisar

Tog en natt till här i cebu city sen har vi bokat 4 nätter på en ö i norr till ett ställe som heter santa fe, igår gick vi till ayla köpcenter här o köpte vattenbrillor, mjukis shorts, rakapparat och mat på shakeys liiiivet och medicin så ja kan bli frisk så nu tar man några gul/gröna kapslar och hoppas på man ska bli frisk Hahah hjälper väl mot allt troligtvis, sen gick vi seriöst i 1h och leta efter wn taxi hem men alla va upptagna tillslut fick man ställa sig i kö och vänta och då satt vi i taxin 30 min Hahha fast de BA är 2 km för att de va sån trafik, idag har vi pool legat lite och ska fixa nån slags bus eller liknande imorgon, 👏🏽 har även bokat boende 6 dagar på masqupiskue eller hur ön stavas haha, så där ska de dykas men fanns inge boende förens den 15 så då åker vi dit ligger typ grannö med santa fe👏🏽

Filippinerna

Har visst glömt bort el blooogo, flög till boracay och där stötte vi på cd Tony och johan så bestämde oss för att festa några dagar och sen resa vidare med dom, reste seriöst en hel dag med buss båt bil osv och hamna i bushen sen fick vi resa en timma till för att komma till en liten stad som var helt död, där drog vi ut till apo reef o skulle dyka men både Tonys och min utrustning var trasig så ja fick inge dyk när vi väl var där men fick snorkla ist hyffsat de med, fick dock inte se alla hajjar Jimmy i dom fick se.. Sen åkte vi zipline mellan 2 öar, och sen hade vi en till resdag till nån större stad men vi var som 5 apor på zoo dom hade aldrig sätt vita människor så alla skratta o peka och ville peta på oss Hahah så kul, där softa vi lite och fetaste till och hamnade på en hor klubb, och nu är vi i Manilla och har varit här 1 natt redan i China town bor vi Haha, skulle egentligen flyga te cebu ikväll men ja e så död så orkar inte så gör de imorn ist, medans de andra åker hem te kalla Sverige reser vi vidare 🙈